fredag 20 juli 2012

Sleeples in Seattle med saltlakrits

Så är äntligen glassen "Sleeples in Seattle med saltlakrits inspired by Helena Söderlind Paues" gjord! Det blev en glass precis i min smak, även om många andra säkert skulle tycka att den var för söt.

Bakgrunden till glassen är att nämnda Helena vid något tillfälle skrev på Facebook att hon skulle avnjuta Sleeples in Seattle i saltlakrits, när hon troligen menade att hon skulle se avnjua filmen och saltlakrits (som tillbehör). Hur som helst läste jag nog lite väl fort och fick för mig att detta var en efterrätt jag missat.

Då jag senare inte hittat någon efterrätt med detta namn fick jag hitta på en glass i stället. Dock blev det inte i saltlakrits, utan med:

Tänk dig en liten omgång (c:a 40% av en sats) av min standard-vaniljglass (fast gjord utan riktig vanliljstång men med en matsked hemmagjort vaniljsocker istället). I denna blandar man ner två rader grovt hackad Marabou Black, mini-marshmallows och mini-maränger. Mycket gott! :-)

(Tyvärr var Marabou Black bara tillgängligt som limited edition under en begränsad tid, men då jag ordnat ett litet lager kan jag göra glassen några gånger till!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar